In maart 2012 is het Agentschap Wegen en Verkeer gestart met de heraanleg van het op- en afrittencomplex Deinze van de E17. Op donderdag 16 augustus start de laatste fase van deze heraanleg. In deze fase wordt de noordelijke rotonde met fietstunnel gebouwd. Ook de carpoolparking, de heraanleg van de rijweg en het fietspad tot aan de lichten van industriezone De Prijkels wordt in deze fase aangepakt. De N35 tussen Deinze en Nazareth blijft volledig onderbroken. Verschillende op- en afritten van het complex Deinze gaan in deze fase dicht. De nieuwe verkeerssituatie blijft tot februari 2013. Dan moeten de werken afgerond zijn.
Nieuwe verkeersituatie
E17 richting Kortrijk: Alle op- en afritten richting Kortrijk gaan dicht vanaf 16 augustus.
E17 richting Gent: Op- en afrijden van en naar Nazareth is mogelijk vanaf dinsdag 14 augustus. Op- en afrijden van en naar Deinze wordt onmogelijk vanaf donderdag 16 augustus.
N35: De N35 is volledig onderbroken ter hoogte van het op- en afrittencomplex.
Bereikbaarheid industriezone De Prijkels
Om de bereikbaarheid van industriezone De Prijkels te garanderen, is een tijdelijke op- en afrit van de E17 gebouwd naar de industriezone. Deze op- en afrit is uitsluitend voor verkeer van en naar De Prijkels. Alle andere verkeer moet via de bewegwijzerde omleidingen rijden.
Gewijzigde verkeerssituatie aan complex De Pinte blijft in voege
Om het verkeer op de omleidingen via complex De Pinte zo veilig en vlot mogelijk te laten verlopen, is in de vorige fase de middenberm aan de op- en afrit (kant Oudenaarde) afgesloten. Wie afrijdt vanuit Kortrijk naar de N60 kan enkel rechts afslaan. Wie vanuit Zwijnaarde (N60) komt en wil oprijden richting Gent, maakt een keerbeweging aan de rotonde. Deze verkeerssituatie blijft in voege tot het einde van de werken.
Waarom deze heraanleg?
De heraanleg van het complex kadert in de aanpak van gevaarlijke punten in Vlaanderen. Met de bouw van twee rotondes maakt het agentschap de invoegbewegingen veiliger en het wegbeeld eenvoudiger. Zo zal het voor bestuurders duidelijker zijn wie waar voorrang heeft. De aanleg van een dubbelrichtingsfietspad en een fietstunnel zijn cruciaal voor de veiligheid van de fietsers. Na de heraanleg zal het fietsverkeer volledig gescheiden zijn van het autoverkeer.
Beeldmateriaal en meer info
Een schema van de verkeersafwikkeling in fase 3, een kaart met de 5 omleidingen en een schema van de verkeersafwikkeling in De Pinte vindt u op www.wegenenverkeer.be/complexdeinze. Op de webpagina vindt u ook wat achtergrondinfo over de werf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten