maandag 14 maart 2016

Interview De Streekkrant: Wendy Van Wanten


“Veel mannen zijn bang van mij”

DRONGEN Wendy Van Wanten mocht al eens de cover sieren van Knack, daarvoor moet je van goeden huize zijn. Een gesprek voor De Streekkrant liet zowat 1 jaar op zich wachten maar de aanhouder wint. We mochten Iris Vandekerckhoven ontmoeten in een hotel. Niet op een kamer, wel aan de bar.

Iris was een nakomertje, haar moeder is ruim de 40 jaar voorbij wanneer Wendy, haar 2e dochter, wordt geboren. “Ik studeerde Latijn-Wetenschappen, was een goede leerling, altijd de 1e van de klas, maar dweepte voortdurend met Barbara Streisand, mijn grote idool.” Ze begint daarna aan een opleiding medisch secretariaat maar breekt de studies vroegtijdig af en wordt full-time fotmodel/mannequin. “Neen, ik wou geen doktertje spelen, dat had ik, als gezond meisje en vroeg rijp, al veel vroeger gedaan. Mijn glitter- glamour- en catwalkcarrière begon in Gent, bij het internationaal gerenommeerde agentschap van Pierre Eggermont. Ik woonde 8 jaar in het centrum van de stad en 5 jaar in Sint-Martens-Latem. Heb nooit een lief in Gent gehad maar ’t is nog niet te laat hé (lacht). Ik wou eigenlijk zangeres worden, verzorgde zelfs het voorprogramma van Gilbert Becaud. Maar toen men vroeg om mee te werken aan het TV-programma ‘Pin-Up Club’ werd Iris Vandenkerckhove plots Wendy van Wanten en groeide ik uit tot het sekssymbool van Vlaanderen.” Wendy weet van wanten, ze wil niet bloot, corsetterie mag, humor en verbale erotiek kunnen best.
Het is alweer 10 jaar geleden dat Wendy haar prins op het witte paard, Frans Van Coppenolle, ontdekte tijdens het TV-programma ‘Wie wordt de man van Wendy’. Elke week meer dan 1 miljoen kijkers, Vlaanderen kon voyeurisme wel smaken. Wendy geeft het grif toe, VTM betaalde haar heel veel geld voor het programma. Frans schreef zich in voor de fun. Na 13 weken gebeurde het wonder van de liefde, Wendy koos voor Frans. Nog altijd een woman in love? “We leven in zonde, we zijn nog altijd niet getrouwd. We hebben het te druk met elkaar graag zien. Onze dochter is het bewijs van onze liefde. Franske gaat door het leven als een wild paard dat ik moet temmen. Tussen ons is het l’amour brut. We houden van lijfelijk genot. Als we een ganse dag in bed blijven liggen is dat niet om te slapen, we hebben wel wat beter te doen. Seks? Hoe ouder, hoe meer, hoe liever.”

Neen, we gaan het hier niet hebben over alles wat in het verleden al in ’t lang en in ’t breed, terecht of onterecht, werd uitgesmeerd in de boekskes. “Ik gooi 50 % van mijn leven in de bekendheid en wil 50 % voor mezelf houden. Begrijp me niet verkeerd, ik verstop mij niet, trotseer veel. Maar ik en ik alleen bepaal wat ik wanneer aan wie en onder welke voorwaarden bekend maak. En ik vind dat niet alleen voor mezelf, maar ook voor alle andere mensen, bekend of onbekend.”

 Wendy Van Wanten hoeft niet voortdurend reverences te maken op televisie, haar agenda staat overvol, haar populariteit blijft groot. Trouwe fans overrompelen haar met geschenken. “Ik heb meer dan 150 erg dure sjakossen gekregen. Het meest eigenaardige cadeau?  Mijn Franske, hij viel zonder gebruiksaanwijzing in mijn armen! Veel mannen  zijn bang van mij. De meeste aantrok heb ik van jonge ventjes, mannen fluiten me dikwijls na.” Haar Frans kan het allemaal goed relativeren, onder het genot van z’n 2e Westmalle. “Mijn Wendy is een wentelteefje, een zoete lekkernij.” Hij likt zich de lippen.
Ze gaat geen uitdaging uit de weg. Momenteel treedt ze overal in Vlaanderen op met haar nieuwe project ‘Wendy Intiem’, een wonderbaarlijk theaterconcert. “Een muzikale wandeling doorheen mijn leven. Niet alleen wil ik met deze show mijn fans bekoren maar het is tevens een unieke kans om het grote publiek te laten kennismaken met mijnveelzijdigheid. Ik garandeer een puur concert met mijn favoriete songs en tussendoor enkele verrassende anekdotes, begeleid door pianist Bart Buyle. Bij elk optreden ziet men een totaal nieuwe Wendy, die zich telkens kan heruitvinden.”

Wendy heeft energie, weet van geen ophouden, uit bed praten doet ze niet. Of toch? “Kindjes krijgen, dat waren mijn grootste orgasmes. Mijn 3 kinderen werden geboren onder water, ik kan het aanstaande moeders aanbevelen. Het meeste spijt? Dat ik Frans niet veel vroeger heb leren kennen, dat we niet meer kinderen hebben. liefst 6.” Misschien komen er kindjes bij in de toekomst? “Dat is nu niet meer aan de orde. Mijn wens is 103 jaar worden, samen met Franske. Wat mijn carrière betreft: fini en beauté.”

FRANS VAN DAMME
 


Dit interview verscheen in De Streekkrant, editie groot Gent/Deinze, week 12/2016
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten