dinsdag 16 juli 2013

Wouter Deprez in Gentse Capitole


Wouter Deprez:

Het moet goed zijn want daar betalen de mensen voor’

Wouter Deprez is terug van weggeweest. Het voorbije jaar trok hij voor een sabbatjaar naar Zuid-Afrika. Ook hij wil nu graag een graantje meepikken van de Gentse Feesten. Daar is helemaal niets fout aan. Integendeel, blij zelfs dat hij ons deelgenoot wil maken van z’n avonturen.

Hij staat met een overvloed aan verhalen op scène. Opnieuw plezier, maar vooral pure eerlijkheid. Eerlijker dan ooit en zonder vrees geeft hij zijn ongezouten mening. Niet zelden met een vette knipoog naar het publiek. Noem z’n show ‘Hier is wat ik denk’ gerust speelse kapoenerij. “In Zuid Afrika genoot ik van de kleine dingen, dacht heel wat na en deed veel inspiratie op. Dus nu is het gedaan met gewoon mopjes vertellen” volgens Deprez. “Vroeger maakte ik sommige grappen omdat ik graag wilde dat men me sympathiek vond. Sommige meningen verkondigde ik omdat ik hoopte dat men me een interessante slimmerik zou vinden. Sommige smoelen trok ik omdat men zou lachen. Dat is nu voorbij. Nu wil ik wel eens stout zijn, heel af en toe choqueren. Alles kan, alles mag, humor kent geen grenzen. Maar altijd met respect voor het publiek. Nooit om te laten zien hoe interessant Deprez wel is. Ik heb mezelf toegelaten om niet krampachtig vast te houden aan een verhaallijn in de show”. Zuid Afrika is gewoon de rode draad. Het werkt! Deprez weet hoe hij de toeschouwers moet opvrijen. In een summier decor, een stoeltje en wat licht volstaan, is het publiek gecharmeerd. Hier is duidelijk een vakman aan het werk. Zowel mannen als vrouwen hangen 2 uur lang aan z’n lippen. “Of ik goed in de markt lig bij ’t vrouwenvolk? Valt wel tegen. ’t Zou gerust iets meer mogen zijn” grapt Wouter. “Vooral de natuur en de rust kunnen mij bekoren. Wandelen of joggen op een kerkhof is één van mijn favoriete bezigheden. Al ben ik toch wel een grote fan van de Gentse Feesten. Dikwijls denkt men dat ik een vijs los heb. Dat is een schoon compliment”.                                          

Wouter Deprez speelde eerder al voor maar liefst 32 uitverkochte zalen. Op 20 & 21 juli 2013 zal dat in de Gentse Capitole niet anders zijn.

 

Dit artikel verscheen in De Streekkrant, editie Gent & rand - week  29/2013

1 opmerking:

  1. Wederom een leuk stukje Frans. De twee laatste zinnen doen me aan "iemand" denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen