donderdag 5 september 2013

HILDE ALLAERT VERLAAT GENTSE CAPITOLE en gaat TERUG naar SCHOOL !

Na zich 13 jaar lang met hart en ziel te hebben ingezet voor de Capitole heeft Hilde beslist om terug te keren naar haar oude liefde, de klas. Hilde draagt de fakkel over aan Ta...nia Van Noten die als theaterdirecteur van Stadsschouwburg Antwerpen, met de steun van het hele Capitole-team, het werk van Hilde zal verder zetten.

Hilde Allaert: “De eerste keer dat ik de Capitole binnenkwam, herinner ik me nog als gisteren. Een ruïne was nog een te mooie omschrijving. Mijn broer, Geert, nam het initiatief om dit gebouw aan te schaffen omdat van in het begin duidelijk was dat achter die puinhoop er een prachtig theater zat. Hij kreeg gelijk. Na de eerste verbouwing en bij de voorstellingen van Camelot kwam ik hier met volle moed aan. Vastberaden om er iets prachtig van te maken. Door de jaren heen werd de Capitole voor de regio en in het Vlaamse theaterlandschap een vaste waarde. Nu staan we
aan de vooravond van het 13de seizoen. Een seizoen dat ik niet van op de 1e rij zal meemaken. Ik heb besloten om een sabbatjaar in te lassen. Ik zal als Gentenaar regelmatig de Capitole bezoeken, maar dan nu als gast. Dit theater heeft mijn hart gestolen. Wat ik het meest zal missen, zijn de talloze mensen die leven brachten in dat gebouw. Vooreerst de directe medewerkers. Stuk voor stuk gedreven mensen zonder wiens hulp en doorzettingsvermogen ik er niet veel van gebakken zou hebben.
Ook de mooie contacten die ik overhoud aan al degene, die ik hier als klant, leverancier of partner van het huis, mocht ontmoeten, zal ik blijvend koesteren. De momenten van magie wanneer artiesten het publiek konden betoveren, zijn bij wijlen onvergetelijk. Het waren momenten die me de energie gaven om dit vak voor 200% uit te oefenen. Momenten die me deden beseffen wat een geluk ik had om in zo’n fantastische en talentrijke wereld te mogen rondlopen. Kortom, ik ben een heel dankbaar, rijk (helaas nog steeds niet letterlijk) en gelukkig mens. Ik heb alles gegeven wat in mij zat en heb er ongelooflijk veel voor teruggekregen. Het nieuwe seizoen is voorbereid en ik wens mijn opvolgers alle succes en evenveel plezier in het werk".

Geert Allaert: ”Ik wil mijn zus Hilde speciaal danken voor haar jarenlange steun en harde werk. Zonder haar zou de Capitole niet het toptheater zijn dat het vandaag is. Hilde Allaert is de Capitole en de Capitole is Hilde Allaert. Onder haar bekwame en begeesterende leiding is de zaal één van de mooiste en drukst bezochte theaters van Vlaanderen geworden. Ze wist grote namen te overtuigen voor ‘haar’ podium te kiezen, maar ze heeft met evenveel enthousiasme datzelfde podium aangeboden aan jong talent. Hilde was promotor, manager en bezieler maar evengoed stond ze élke avond in voor de ontvangst van de bezoekers. Hilde deed alles, geen opdracht of taak was haar te veel. De Capitole moest en zou een succes worden. En dat succes, vandaag, is vooral haar verdienste. Ik ga mijn zus als collega missen, maar wens haar ondertussen bijzonder veel vreugde met haar studenten. Die studenten zijn verwittigd: een beetje rock & roll of theater in de godsdienstles kan echt geen kwaad".

(FRVD)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten