zaterdag 4 april 2015

Interview De Streekkrant: Brunhilde Verhenne


‘Mannen lijken bang van mij te zijn

GENT Brunhilde Verhenne (36) ziet er niet enkel goed uit, ze weet ook flink van aanpakken. Hoe zou het nog zijn met deze ex Miss Belgian Beauty? We gingen het haar zelf vragen.
Brunhilde werkt als PR- en eventverantwoordelijke onder Marc Coucke bij Omega Pharma en het wielerteam Etixx-Quick-Step. Voetbaploeg KV Oostende haalde met Verhenne vrouwelijk schoon in de rangen, tot genoegen van commercieel directeur Gentenaar Patrick Orleans. Brunhilde leerde Marc Coucke kennen tijdens de periode van Miss Belgian Beauty omdat hij met Bodysol sponsorde. “De klik tussen ons was er direct, ik zou goed bij z’n bedrijf passen zei hij. Ik mocht me aan een telefoontje verwachten”. Ze heeft er uiteindelijk jaren moet op wachten maar Coucke hield woord. Verhenne mocht direct mee naar de Tour de France. “Het was een hectische tijd. Als laatste gaan slapen, als eerste opstaan. Ik kende niets van wielrennen maar was dankbaar voor de gekregen kansen. Een vrouw in een mannenwereld, dat heb ik aangevoeld. Men nam me wel au serieux, heb ondervonden dat mannen luisteren naar mij, op werkvlak dan toch(lacht). Organiseren is mijn lust en leven. Relativeren, onderhandelen, schikkingen treffen, de gulden middenweg zoeken zijn belangrijke issues in mijn job”. Blond en intelligent, deze 2 eigenschappen gaan best samen, daarvan is Brunhilde het bewijs. “Op internaat gezeten in het Gentse St. Pietersinstituut, volgens mijn ouders was een strenge opvoeding de basis voor later. Vader heeft het nooit geweten maar op internaat was het minder streng dan thuis. Daarna nog 4 jaar op kot in Gent, mij hoor je niet klagen over mijn studietijd”.  Kleine meisjes worden groot, willen nieuwe horizonten verkennen. Brunhilde werd Eierkoningin. “Een verkiezing zonder badpakkendefilé mocht van vader. Toen ik later deelnam aan andere Miss verkiezingen was hij geen voorstander, maar hij steunde me. Dat hij fier was op z’n dochter, zoveel is zeker. Er zaten soms in z’n vestzak fotopostkaarten van mij, om uit te delen”. Waarom doet een mooi, onschuldig meisje in hemelsnaam mee aan een Miss verkiezing? “Ik weet het echt niet, ingerold, een beetje zoeken naar jezelf. Achteraf gezien was het alsof er enkele jaren werden overgeslagen, van kind naar volwassenheid gaat plots vlugger.  De maturiteit is groter”. Dat er minder leuke kanten zijn, dat wil Brunhilde best toegeven. “Soms vervelende, ambetante mannen. Hoe zatter, hoe slechter. Sommige vrouwen zijn jaloers, vooral die met een glas teveel op durven wel moeilijk doen. Men zegt dat ik niet op m’n mondje ben gevallen dus ik red me wel”. Haar leven verliep vol nieuwe uitdagingen. Ze leerde autocoureur Marc Goossens kennen en trok samen met hem naar Amerika. Hij kon daar aan de slag bij een raceteam. “Na 2 jaar kwam er een einde aan de relatie. Ondanks het feit dat het een hele ervaring was om anderhalf jaar in Amerika te wonen, was ik blij terug te keren naar vrienden en familie in België. Elk einde is het begin van iets nieuws”.
Ze gaat als vrijgezel door het leven. “Ik ben niet hopeloos op zoek naar een man. Spaar me van een TV-programma ‘Wie wordt de man van Brunhilde?’. Misschien ben ik te ambitieus. Mannen zijn precies bang van mij”.
De biologische klok tikt soms wel verder, heeft een Miss dan geen kinderwens? “Ja, liefst 2 kindjes. Daarvoor is een man nodig hé. Bewust ongehuwde moeder kan, maar toch liever met z’n twee. Ondertussen deel ik lief en leed met een adoptiekat”. Als kind was Brunhilde getuige van verkeersagressie. “Zich kwaad maken lost niets op. Zo’n gek die bumper aan bumper gaat rijden, zo’n macho die aan m’n gat blijft plakken mag gerust voorbijsteken, ik zal hem gewoon mooi voorbij laten gaan. Je weet nooit met wie je te maken hebt. Stel dat hij kwaad wordt, kan je misschien 3 jaar naar de tandarts. Daar heb ik geen zin in”.
Goed om weten: ze heeft schrik dat mensen zouden denken dat ze gierig is. “Ik trakteer liever een rondje teveel dan te weinig. Als ’t zo verder gaat moet ik opslag vragen aan m’n baas” (lacht). Brunhilde werkt hard, weet wat ze wil, gelooft in zichzelf en is overtuigd dat bekendheid in een mensenleven zo vergankelijk kan zijn. “De dood, daar sta ik soms bij stil, hou er rekening mee. Heb bijna 2 jaar geleden een goede vriendin verloren. Het klinkt als een cliché maar geniet van het leven, wacht niet tot later, doe het nu. Droom niet van een ander leven, maar leef je droom”.

Frans Van Damme



Publicatie in De Streekkrant editie Gent/Deinze, week 14/2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten