zondag 16 augustus 2015

De Streekkrant: interview EVELINE HOSTE

‘Voetballers willen een Porsche om mee te pronken’

GENT Het is alweer lang geleden dat Eveline Hoste werd gekroond tot Miss Belgian Beauty maar sindsdien heeft ze niet stilgezeten. We gingen met de blondine koffie drinken en kletsen over de dingen des levens.
“Toen ik deelnam aan de verkiezing van miss Belgium Beauty gebruikte ik niet eens schmink, wat mascara van m’n ma moest volstaan. Ik had het direct door, ik was op zo’n verkiezing niet op mijn plaats, vroeg me af wat ik daar eigenlijk kwam doen tussen al die opgetutte meisjes”. Eveline kende niets van miss-verkiezingen, was niet beschaamd, een tikkeltje extravert en wou zich gewoon amuseren. Die combinatie bleek te werken, ze won!  De pers was dol op haar, een succescarrière lonkte. Toch had ze andere plannen, stond met beide voetjes stevig in deze wereld. “Na een leuk jaar als Miss besloot ik rechten te studeren. Als kind wou ik al advocaat worden, was op school niet op mijn mondje gevallen. Zelf werd ik nooit gepest maar kwam altijd op voor elk die het slachtoffer werd van pesterijen. In 2006 had ik het diploma van juriste op zak”.

Ze maakt kennis met voetballer Bjorn De Wilde, sluit hem in haar armen en liet hem nooit meer los. “Bij het begin van de relatie zei ik meteen: ‘Mij zal je nooit kunnen kopen met cadeaus’. Daarmee wou ik enkel aangeven dat ik nooit van iemand afhankelijk wou zijn. Dat komt goed uit, want Bjorn is een gierigaard. Grapje!’ (lacht). Voetballers denken soms wel eens dat ze King of the World zijn, ze willen allemaal een Porsche om me mee pronken. Ze zouden beter een huis kopen, dat is een goede investering. Hij wou een vrouw op wie hij fier kon zijn, ik wou een ambitieuze man. Wij hebben allebei een sterk karakter, soms botst dat wel eens. Ik ben niet jaloers maar ze moeten niet aan mijn vent komen”. In een sportcarrière gelden toch bepaalde regels, zoals geen seks voor de wedstrijd? “Voor 9 uur ’s avonds mocht het wel (knipoog). Ja, seks met de jaren wordt beter, spannender, men leert elkaar beter kennen, durft al eens iets nieuws uitproberen. Er kwamen 2 kinderen, we zorgen samen voor de kids en het huishouden”.
Het is zomer, volop bikinitijd. Sommige vrouwen vragen zich af of hun lichaam knap genoeg is om bloot van de zon te genieten. “Ik ben bezig met gezonde voeding. Ik mag alles eten maar of dat binnen 10 jaar nog zo zal zijn valt af te wachten. Het uitzicht is niet zo belangrijk, hoe men zich voelt is wat echt telt. Mij hoor je niet klagen over mijn figuur, ben niet beschaamd over mijn lichaam. Al zal je mij nooit topless zien paraderen op het strand, gewoon uit respect voor Bjorn”. Dus geen fotosessie voor Playboy? “Het werd me lang geleden gevraagd, heb er goed over nagedacht  maar geweigerd. Men betaalde peanuts om te poseren voor de Vlaamse editie. Voor een gage voldoende om een huis te kopen had ik het misschien gedaan. Maar als Bondgirl mag men me altijd vragen ”.

Wie kan zich herinneren dat Eveline het gezicht was van een Gentse campagne rond fietsverlichting? “Toen men dat vroeg heb ik geen seconde getwijfeld. Veel ouders hebben te weinig aandacht voor de verlichting van fietsen. Volwassenen dragen dikwijls zelf onopvallende donkere kledij tijdens het fietsen. Kleurrijke kleren maken het leven veiliger en fleuriger”.  Een eigen zaak opstarten was een droom die zich in haar knappe hoofdje afspeelde. Hoste runt een eigen, goedlopend immobiliënkantoor met haar eigen naam als uithangbord. Ze combineert haar job met presentatiewerk. "Als vastgoedmakelaar wil ik, misschien wat naïef en idealistisch, graag elke klant blij maken met een geschikte en betaalbare droomwoning. Dat zit in mijn persoonlijkheid. Mijn hele leven lang wil ik al mensen helpen, maakt me niet uit wie, ook diegenen die niet zo stevig in hun schoenen staan als ikzelf. Vandaar ook mijn oorspronkelijk idee om rechten te studeren en advocate worden”.
Eveveline Hoste is meter van het UZ Gent Kinderrevalidatiecentrum dat hulp bied aan kinderen met acute locomotorische of neurologische problemen zoals hersen- of ruggenmergletsels, spier- of gewrichtsaandoeningen en orthopedische problemen “Mag ik een oproep doen? Welk bedrijf of handelaar wil speelgoed of snoep doneren? Wie wil sponsoren, wie wil meewerken aan dat verhaal van hoop en vechten omdat die kinderen een normaal leven kunnen leven?” Eveline hoste is niet enkel een BV, ook als mens is ze prachtig!

Info: http://www.kinderrevalidatie.be/site/sponserprojecten

Frans Van Damme


Dit interview verscheen in De Streekkrant, editie groot Gent/Deinze - week 34/2015


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten